Elégedett vagy a vállalkozásod bevételével vagy ideje mellékkereset után nézned?

  • 0

Elégedett vagy a vállalkozásod bevételével vagy ideje mellékkereset után nézned?

Tags : 

 

Elégedett vagy a bevétellel -> és az abból maradó jövedelemmel, amelyet a vállalkozásodból kinyersz vagy nehezen (nem elég komfortosan) tudsz megélni belőle és jó lenne megnövelni vagy vészhelyzet esetén kiegészíteni valamivel?

Nem, nem kell elmenj szkanderozni 🙂 Segítek

Nézzük csak:

 

Honnan jön a vállalkozás bevétele?

 

Van több üzletágad?

Lehet, hogy foglalkozol gyártással, kereskedelemmel és mondjuk mérnöki szolgáltatásokkal is. Ez mind külön üzletágnak tekinthető. Mások a gyártási folyamatok, mint egy mérnöki tervezési munka, és lehet, hogy más az Ügyfeled is.

De olyan is van, hogy egy kozmetikus a szabadidejében karácsonyi koszorúkat, ajtódíszeket készít. A kozmetika az szolgáltatás, a koszorú késztés pedig gyártás (összeszerelés) és kereskedelem.

 

Egy üzletágon, tevékenységen belül is kategorizálhatjuk a bevételeket:

 

Gyártó cég:

Lehet. hogy gyárt alkatrészt, de egész gépet is.

Vajon menyik mennyi időt és erőforrást kíván és mennyi rajta a profit – és ami még fontosabb, a PROFIT RÁTA (nyereség ráta), azaz hány % a nyereség az adott terméken.

 

Kozmetika:

Egy kozmetikus csinál általános arckezeléseket, speciális, fiatalító arckezeléseket, valamint fest szempillát, szemöldököt is.

Ezek mind más hosszúságú munkaidőt és alapanyagokat igénybe vevő tevékenységek és más árat is kér értük.

Itt is az a kérdés, hogy a befektetett idő és alapanyagok (krémek) figyelembevételével, melyiken hány % a profit.

 

Amelyik tevékenységen / terméken legnagyobb a nyereség (százalékosan), abból kellene többet eladni, több Ügyfelet szerezni, mert AZ ÉRI MEG legjobban.

Tehát érdemes értékelni ilyen szempontból minden terméket, szolgáltatást és sorba rakni őket profit ráta alapján.

Ez nem nagy feladat, de nagyon megéri!

…és lehet, hogy rá fogsz döbbenni pár dologra -> és kis változtatással is több nyereséged és jövedelmed lehet a vállalkozásodból 🙂

 

Nézzük tovább: Millyenek az Ügyfeleid?

Ugye észrevetted, hogy mindig nagybetűvel írom az Ügyfelet? Nem véletlen. Ő a vállalkozás egyik legnagyobb értéke – a másik a tudás.

 

Tehát, Ügyfél értékelés következik:

Ez se bonyolult, sőt, a számlázó- vagy adminisztrációs rendszeredben (vagy exceledben) rá tudsz szűrni az egyes ügyfelekre.

Nézd meg, hogy tavaly mennyi bevételt hoztak az egyes Ügyfelek.

Az se mindegy, hogy mennyi NYERESÉGET hoztak,

hisz a bevétel nem egyenlő a nyereséggel. Míg egy szolgáltatásnál általában (főleg) időt (bért) fektetünk be, a gyártáshoz vagy kereskedelemhez biztos, hogy kellenek alapanyagok is.

Szóval nézd át azt is, hogy

  • mennyi időt
  • pénzt
  • energiát
  • erőforrásokat, stb. fektettél az adott ügyfélbe és mennyire érte meg. (Megérte-e?)

Százalékosan mennyi lett a nyereség az egyes ügyfeleken. Ha ez meg van,  rakd őket sorba.

 

Amelyik Ügyfélen a legnagyobb a nyereségráta, arra figyelj a legjobban, attól szerezz minél több megrendelést és tartsd becsben, mint egy hímes tojást 🙂

Ha az ilyen értékes Ügyfeleidre koncentrálsz, könnyebben növekedhet a vállalkozás bevétele, nyeresége és a jövedelmed is.

 

Nézzük át gyorsan az árakat, az árképzésed is!

 

Azt szokták mondani, hogy 30% nyereség alatt ne foglalkozz az adott dologgal.

Vajon melyik termékeden mennyi a nyereség?

Ne csak azt nézd, hogy pl. ennyiért vetted, annyiért adtad el, mert biztos, hogy Te vagy valamelyik alkalmazottad időt töltött a megrendeléssel, a beérkező termék leltározásával, felcimkézésével, (reklámozásával), eladásával, számlázással, csomagolással, stb.

Tehát igazából a munkaidőt is bele kell számold, meg a csomagolóanyagot is.

 

Tehát úgy tudod értékelni az egyes termékeidet, szolgáltatásaidat (hasonlóan az ügyfél értékeléshez), hogy megnézed

  • mennyi bevételt hozott az adott termék
  • mennyi kiadásod volt vele
  • plusz az idő, erőforrás ráfordítások

Ha a bevételt elosztod az összes kiadással, megkapod a nyereségrátát (porofitráta).

…és ahogy korábban, rakt sorba a legjobb termékeidet is a %-os nyereség alapján.

Ha a nyereség adott terméken kisebb, mint 30%, akkor gondold át, hogy az eladási ár növelésével vagy a költségek, ráfordítások csökkentésével tudod-e növelni az adott terméken a nyereséget.

 

Összefoglalom, hogy mivel tudod növelni a vállalkozásod bevételét, nyereségét és így a vállalkozásodból származó jövedelmedet

 

1. Nézd át a vállalkozásod üzletágait

2. Kategorizáld a termékeket, szolgáltatásokat az üzletágakon belül

3. Értékeld a termékeket, szolgáltatásokat bevétel – kiadás – egyéb ráfordítás, vagyis összességében nyereségráta alapján

4. Az Ügyfeleidet is értékeld a fentiek szerint

5. Nézd még át az árképzésedet, azon belül azt, hogy az egyes termékeken, szolgáltatásokon hány % a profitod. Ha kevés, meg kell dolgozni…

 

-> Ezekkel a lépésekkel és ezáltal a tudatosabb cégvezetéssel könnyen tudod növelni a vállalkozásos bevételét -> nyereségét -> és a jövedelmedet

 

Ha szeretnéd, hogy a fenti feladatokat együtt csináljuk, tartok Nektek egy workshopot január 31-én délután – vagy kérhetsz egyéni konzultációt is

A workshop címe: KKV Vállalkozás 2017. év-értékelő és 2018. célkitűző és tervező workshop  (nem olyan bonyolult, ahogy hangzik 🙂

Jelentkezz itt és hamarosan nagyon képben leszel a vállalkozásod nyereségességével 🙂

Megígérem.

 

Ha kérdésed van, keress emailben vagy telefonon:

katalin.incze@vallalkozas-katalizator.hu

+36203963051

 

Addig is szép napot és sok sikert kívánok a vállalkozásodhoz!

Üdv! Kati

 

#ügyfélértékelés #árképzés #vállalkozásbevétele #nyereségráta #profitráta #cégértékelés #vállalkozójövedelme #vállalkozástervezés #vállalkozásindítás #vallalkozaskatalizator

Please follow and like us:

About Author

Incze Katalin

"A természetes-szőke nő két Műszaki Egyetemi diplomával" Induló és mikrovállalkozások tulajdonosainak segítek tudatosan megtervezni a stratégiájukat és felpörgetni a vállalkozásukat.

Leave a Reply

Keresel valamit?

Ki vagyok én

Incze Katalin

a Vállalkozás Katalizátor

“A természetes-szőke nő két Műszaki Egyetemi diplomával”

Induló és mikrovállalkozások tulajdonosainak segítek tudatosan megtervezni a stratégiájukat és felpörgetni a vállalkozásukat.

Please follow ...

Gyakorlati TIPPET kérsz?