Te is vesztettél már el ügyfelet az alvállalkozód miatt?

  • 0

Te is vesztettél már el ügyfelet az alvállalkozód miatt?

Tags : 

 

Sokan vesztenek el Ügyfelet az alvállalkozójuk miatt vagy fizetnek kötbért a beszállító késedelmes teljesítése miatt.

És sokan nem szokták értékelni a vállalkozásuk beszállítóit, alvállalkozóit – pedig rendszeresen meg kéne tegyék – pl. a fentiek miatt.

Úgy tippelem, a cégvezetők 1%-a teszi ezt meg.

 

Miért értékeld az alvállalkozóidat, beszállítóidat?

 

Mert a vállalkozásod MŰKÖDÉSE, az általatok termelt / szolgáltatott / továbbadott dolgok MINŐSÉGE, így a vállalkozásod MEGÍTÉLÉSE -> és összességében a PROFITOD múlhat rajta.

 

És miért dolgozunk, miért vagyunk vállalkozók?

 

– Azért, hogy értéket teremtsünk az Ügyfelek számára

– …és a PROFITÉRT!

 

Hogyan válasszuk szét a beszállítót és az alvállalkozót?

 

Beszállítónak hívom az olyan cégeket,

amelyek beszállítanak neked valamit, pl.

  • irodaszer kereskedő
  • alkatrész beszállító – ha összeszerelsz, gyártasz valamit
  • alapanyag beszállító – ha előállítasz, gyártasz valamit

 

A tőlük rendelt dolgok anyagköltségnek számítanak (itt írtam róla), és csökkentik az iparűzési adót (IPA).

 

Alvállalkozónak akkor nevezek egy céget,

ha azt a terméket, szolgáltatást, amelyet ő csinál, közvetíted az Ügyfél felé.

Tehát az alvállalkozó a Te megbízásodból dolgozik, azt csinálja és úgy, amivel megbíztad – legalábbis nagyon reméljük…

Az Ügyfél általában nem tudja,  hogy alvállalkozóval dolgozol, illetve azon belül mely céggel.

Az alvállalkozói költség is csökkenti az IPA-t, de csak akkor, ha ráírod a számlára, hogy “közvetített szolgáltatást tartalmaz”.

 

Milyen szempontok alapján tudod értékelni a beszállítóidat és alvállalkozóidat?

 

ÁR alapján -> és hogy mekkora árréssel tudod tovább-értékesíteni

 

– A termékének, szolgáltatásának MINŐSÉGE alapján -Ez nagyon fontos, mert Te tartod az arcod az Ügyfél felé.

Az Ügyfél azt érzékeli, hogy Tőled vásárolt, tehát a Te vállalkozásodtól kapta azt a minőséget!

 

– A HATÁRIDŐ betartása alapján – Ez is nagyon fontos

Főleg, ha kötbéres szerződést kötöttél, vagy ezen múlik, hogy megkapsz-e egy megbízást, vagy hogy VISSZATÁRŐ ÜGYFÉL lesz-e az Ügyfélből.

 

– Az beszállító, alvállalkozó ÜGYFÉLKEZELÉSE alapján – azaz felétek hogyan kommunikál, hogy viselkedik, milyen gyakran válaszol, tud-e válaszolni, megérti-e, amit kérsz, stb.

A megfelelő ügyfélkezeléssel eredményesebb lehet az együttműködésetek -> és ez is kihatással van a profitodra.

 

Tehát, beszállító és alvállalkozó értékelésre fel! … mert tudnod kell 🙂

 

Éppen ezért tartok Nektek egy workshopot január 31-én délután.

A címe (várható): KKV Vállalkozás 2017. év-értékelő és 2018. célkitűző és tervező workshop

Jelentkezz itt és hamarosan nagyon képben leszel a vállalkozásoddal 🙂

Megígérem.

 

Ha kérdésed van, keress emailben vagy telefonon:

katalin.incze@vallalkozas-katalizator.hu

+36203963051

 

Szép napot és sok sikert kívánok a vállalkozásodhoz!

Üdv! Kati

 

 

#alvállalkozó #beszállitó #minőség #árrés #árképzés #profit #ügyfélkezelés #kötbér #cégvezetés #vállalkozás #szerződés #vallalkozaskatalizator

 

(kép forrása: CVM Solutions)

Please follow and like us:

Leave a Reply

Keresel valamit?

Ki vagyok én

Incze Katalin

a Vállalkozás Katalizátor

“A természetes-szőke nő két Műszaki Egyetemi diplomával”

Induló és mikrovállalkozások tulajdonosainak segítek tudatosan megtervezni a stratégiájukat és felpörgetni a vállalkozásukat.

Please follow ...

Gyakorlati TIPPET kérsz?